Ugrás a tartalomra
Időpont
Magyar felirat választható YouTube-on, a videó beállításaiban! 

OKEIKO 42
A "go-súgi-mono" egyik alapmozdulata, a "hadzsimari" („kezdet”) nevű mozdulat, úgy néz ki, mint egy "kapu" kinyitása. Furcsának tűnhet, hogy egy "kapu" hirtelen megjelenik a tánc folyamában. Ez a mozzanat azonban nem magát a "kaput" ábrázolja, hanem mondhatni, hogy a kapunyitás műveletével azt a képet közvetíti: "valami elkezdődik ".
Szintén alapvető mozdulat a " go-súgi-mono" darabokban a "kazasi-mavari", ahol a táncos legyezővel a kezében, csúsztatott lépésekkel (szuri-asi) jár körbe a színpadon. Úgy mondják, hogy ez a színpad megtisztítását jelképezi, a darab közben pedig ezzel is ki szokták fejezni, hogy „az addigi színt egyszer lenullázzák", azaz új jelenet kezdődik.
A mű végén látható a "tappai" nevű mozdulat. A műtől, a táncostól, a megvilágítástól és a néző pillanatnyi érzésétől függően úgy tűnhet, mintha kellemes szellő vagy szikrázó fényszemcsék áradnának a legyezőből. Olyan mozgás ez, mely a boldogság érzetét kelti bennünk.
(Mitsuko T. Sakurai)